Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Checklista för att byta bank

Vi hjälper dig självklart med det praktiska när du vill bli kund hos oss. För att kunna göra det så bra som möjligt är det bra om du har tänkt igenom vilka tjänster du har nu och vill fortsätta använda hos oss. För att göra det så smidigt, enkelt och tryggt för dig som kund underlättar det om du har med följande när du besöker oss.

Byta till oss - Checklista

Konton och krediter

Ta med ditt senaste årsbesked eller kontoutdrag. Finns det fler kontohavare måste de lämna fullmakt.

Skogskonto

Ta med kontoutdrag där ursprungliga beskattningsåret framgår.

Bankkort, betal- och kreditkort

Uppgifter om bankkort och betal- och kreditkort med saldo och eventuellt utnyttjade krediter. Tänk på att korttransaktioner kan redovisas senare än vid köptillfället.

Säkerhetsdosor

Säkerhetsdosor till din internetbank. Vissa banker tar ut en avgift för förkomna säkerhetsdosor.

Lön och andra betalningar

Uppgifter om lön och andra betalningar. Vilka insättningar får du till ditt konto? Har du stående överföringar från och till dina bankkonton?

e-legitimation

e-legitimation fungerar oberoende av bank fram till utgångsdatum.

Bankfack

Vill du behålla ditt bankfack i din gamla bank ska du kontrollera med din bank hur bankfacket ska betalas.

Övrigt

Uppgifter om anslutna autogiron

Privatgiroblanketter som ska makuleras och avslutas. Meddela om du nyligen har skickat ett betalningsuppdrag till Privatgiro, då avvaktar vi kontoavslut till dess att betalningsuppdraget är utfört.

Bankbok och checkar som ska makuleras.

Läs mer på Svenska Bankföreningen

Innan du byter, kolla din internetbank!

Om du har framtida betalningar till bank- och plusgiro eller utlandet. Betalningar som du lagt upp i din gamla internetbank följer de inte med automatiskt. Du måste registrera betalningarna på nytt i din nya internetbank.

Att tänka på om du har e-faktura

Betala dina inkomna e-fakturor innan du avslutar din gamla Internettjänst, eller registrera om dem manuellt i din nya internetbank.

Spara ner dina e-fakturor i din egen dator eller skriv ut dem.

Ett tips är också att notera ner eller skriva ut vilka företag du får e-faktura ifrån.

Avanmäl e-fakturor i din gamla internetbank

Beställa e-faktura på nytt i din nya internetbank

OBS!
Till dess att du gjort en ny anmälan till e-faktura i din nya internetbank får du pappersfakturor.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Kontaktuppgifter

Hamngatan 2
777 30  Smedjebacken
info@norrbarke-sparbank.se

Telefon: 0240 - 59 10 00
Fax: 0240 - 59 10 20
www.facebook.com/NorrbarkeSparbank

Telefonbanken

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet:  +46 771 22 11 22
*Andra öppettider kan förekomma under storhelger

Spärra kort

Öppet dygnet runt
Från Sverige:  08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

Digital Support

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-97 75 12
Från utlandet:  +46 771 97 75 12
*Andra öppettider kan förekomma under storhelger