Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Nya Mobilbanken

Via appen kan du sköta dina bankärenden när och var du vill. Skaka fram saldot, betala räkningar och håll koll på dina placeringar.

Få grepp om ekonomin

Under Ekonomisk översikt är dina konton och lån samlade på ett och samma ställe, så att du alltid har en samlad bild av din privatekonomi. Nu kan du öppna ett sparmål eller överblicka dina befintliga. Du kan följa hur det växer över tid och snabbspara när det finns utrymme.

Under Ekonomisk översikt kan du även se dina kortköp, köp- och kreditgräns, utnyttjad kredit och tillgängligt belopp.

Bild över vad som är nytt

Vad är nytt

Ansöka om och få privatlån utbetalt direkt via appen.

Kommunicera direkt med oss på banken i appen.

Signera avtal och dokument i appen.

Nytt utseende och enklare navigering

Kom igång

Steg 1

Nu finns en ny version av vår app! Om du har inställningen automatisk uppdatering av appar på din mobiltelefon, behöver du inte göra något. Annars behöver du installera den nya versionen manuellt, via App Store eller Google Play.

Steg 2

Ser du den här vyn? Det betyder att den nya versionen är nedladdad.

Gör livet lättare med mobilbanken

Med mobilbanken kan du sköta dina bankärenden när och var du vill. Skaka fram saldot i kassakön eller spontanspara utan att logga in.

Med banken i fickan är det enkelt att betala räkningar med kameran som OCR-skanner. Nu kan du byta namn på dina konton så blir det enklare att skilja dem åt. Upptäck allt du kan göra med mobilbanken i mobilen.

Behöver du hjälp att komma igång?
0771-97 75 12. Öppet alla dagar 07-23, med undantag för storhelger.

Tips! Nu kan du som förälder, direkt i appen, ansluta ditt barn till Mobilbanken Ung, Mobilt SäkerhetsID, Swish och andra mobila tjänster.

Bättre koll med Utgiftskollen

Utgiftskollen i mobilbanken visar dina löpande inkomster och utgifter. Du ser direkt var du lägger mest pengar. Varje utgift är märkt med en ikon för sin kategori. Sedan kan du se hur mycket du spenderar på t.ex. nöjen en viss månad, jämföra med ditt eget genomsnitt och direkt se skillnaden i tydliga diagram om du ökar eller minskar dina utgifter.

Utgiftskollen behöver aktiveras för att fungera och det är enkelt att lägga till konton och kort. Ju mer du använder Utgiftskollens funktioner desto mer får du ut av den.

Frågor och svar

Vad behöver jag för att börja använda appen?

Appen finns för iPhone- och Androidmobiler samt för iPad. Du behöver ladda ner Swedbanks app till din mobiltelefon. Det gör du via App Store om du har en iPhone, eller via Google Play om du har en Android.

Logga in i mobilbanken med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. För att kunna betala räkningar i appen och göra överföringar till andras konton, behöver du vara ansluten till tjänsten internetbetalning i internetbanken.

Vilka inloggningssätt finns för appen?

Mobilt BankID – möjliggör att betala räkningar och göra överföringar till registrerade mottagare. Har du aktiverat Mobilt BankID för utökad användning kan du även lägga till nya mottagare.

Säkerhetsdosa – möjliggör att betala räkningar, lägga upp nya mottagare och göra överföringar till andras konton.

Hur gör jag för att uppdatera appen?

Om du har inställningen automatisk uppdatering av appar på din mobiltelefon, kommer appen att uppdateras automatiskt. Har du inte automatisk uppdatering, behöver du installera den nya versionen manuellt. Det gör du via App Store eller Google Play. För att se om du har automatisk uppdatering på din iPhone, gå in under Inställningar, iTunes Store och App Store. För att se om du har automatisk uppdatering på din Android, gå in i appen Google Play Butik, Inställningar, Uppdatera appar automatiskt.

Jag saknar flera funktioner till appen, varför är den inte heltäckande i förhållande till internetbanken?

I dagsläget är all funktionalitet inte färdigutvecklad i den nya appen. De funktioner som ännu inte finns på plats, når du via en separat app under en övergångsperiod. Appen heter Sparbanken spara och placera. Du laddar ned dem via App Store eller Google Play. De funktioner som du hittar i spara och placera-appen är: Spara och placera, administration av dina barns banktjänster samt Swish.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Kontaktuppgifter

Hamngatan 2
777 30  Smedjebacken
info@norrbarke-sparbank.se

Telefon: 0240 - 59 10 00
Fax: 0240 - 59 10 20
www.facebook.com/NorrbarkeSparbank

Telefonbanken

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-22 11 22
Från utlandet:  +46 771 22 11 22
*Andra öppettider kan förekomma under storhelger

Spärra kort

Öppet dygnet runt
Från Sverige:  08-411 10 11
Från utlandet: +46 8 411 10 11

Digital Support

Öppet dygnet runt*
Från Sverige: 0771-97 75 12
Från utlandet:  +46 771 97 75 12
*Andra öppettider kan förekomma under storhelger