Den personliga kodens säkerhet

Säkerheten bygger på att du väljer en bra kod och att du skyddar koden. En bra kod ska en annan person inte kunna gissa. Koden ska förvaras på ett säkert sätt, som bara du känner till och att dess samband med tjänsten inte framgår.

Personlig kod och Mobilt BankID för Kundcenter

Vid anslutningstillfället väljer du en femsiffrig kod som du använder för att identifiera dig när du ringer Kundcenter.

Du ansluter dig direkt i internetbanken. Är du ny kund i Norrbärke Sparbank eller vill prata med oss personligen är du välkommen in på närmaste bankkontor.

Din personliga kod kan du byta när som helst i internetbanken eller i självbetjäning:

  • Ring  Kuncenter Privat på 0771-22 11 22 eller Företag på 0771-33 44 33.
  • Välj 1# för självbetjäning.
  • Välj därefter 92# och byt din kod enligt instruktionsrösten.

Även Mobilt BankID skaffar du direkt i internetbanken. Läs mer om Mobilt BankID.