Hoppa till huvudinnehåll

Frågor och svar, Mastercard Platinum

  • Betal- och kreditkort Mastercard Platinum innehåller en mängd förmåner och försäkringar. Några av dessa är personlig service via concierge, fri tillgång till flygplats lounger med Lounge Key, bonus på allt du handlar samt reseförsäkring. Du kan läsa mer om MasterCard Platinum och vad kortet innehåller på Mastercard Platinum.

  • Årsavgiften för kortet betalar du på din första månadsfaktura och därefter löpande var tolfte månad.

  • Kreditgränsen för Mastercard Platinum är 50 000–750 000 kronor.

  • Du kan enkelt och smidigt höja och sänka din kreditgräns i internetbanken privat.

    1) I vänstermenyn, klicka på ”Hantera kort”.
    2) Klicka på ”Ändra köp- och kreditgräns”.
    3) Välj det kort du vill ändra limiten.
    4) Fyll i uppgifterna.
     

    Ansökan hanteras automatiskt och du får besked direkt på skärmen inom max två timmar. Du behöver inte signera ett nytt avtal för betal- och kreditkortet, det befintliga avtalet gäller även om du fått en ändrad kreditgräns.

  • En krona är en poäng. När du nått 25 000 poäng drar vi av 100 kronor på din nästa månadsfaktura. På din månadsfaktura ser du din nuvarande bonusställning.
    Läs mer om bonus

  • Om du behöver spärra ditt kort kan du kontakta spärrservice dygnet runt på 08-411 10 11.

  • Du som har ett Mastercard Platinum får automatiskt fri tillgång till över 600 flygplatslounger runt om i världen via Lounge Key. Fritt inträdde i Lounge Keys lounger finns automatiskt på ditt Mastercard Platinum så du behöver inte ha något extra medlemskort utan checkar in i loungen med ditt Mastercard Platinum. Som kortinnehavare har du möjlighet att ta med en gäst i loungen till en kostnad av 28 euro (fr.o.m. november 2019), observera att loungerna kan ha olika bestämmelser kring gästbesök. För att enkelt ha översikt över vilka lounger du har tillgång till via Lounge Key rekommenderar vi att du laddar ner Lounge Key appen. Du registrerar dig för appen på loungekey.com/swedbank, sedan kan du ladda ner appen och enkelt söka efter specifika lounger och se vilka villkor som gäller för just dessa. Extrakortinnehavare har också automatiskt fri tillgång till loungerna, på samma sätt som huvudkortinnehavaren.

  • Ditt MasterCard Platinum levereras i en box tillsammans med en nyckel- och en bagagebricka. Dessa fäster du på din nyckelknippa respektive på ditt bagage. Om dina nycklar eller ditt bagage skulle komma på villovägar kan de hitta tillbaka till dig via brickan.

  • Concierge kan hjälpa dig med bokningar av restauranger, hotell och evenemang och ger dig tips på aktiviteter och nöjen. Oavsett vad du har för önskemål ser de till att göra både din vardag och dina resor smidigare och mer underhållande. Själva tjänsten ingår i ditt Mastercard Platinum så för service betalar du inget extra, men du betalar för de varor/tjänster du beställer via concierge. Du når concierge på 0771 42 00 10 eller genom att maila

  • Läs mer om:

     

    reserelaterade försäkringar

    köpförsäkringar

    vägassistans

     

    Du kan även jämföra försäkringar på våra olika kort.

  • Om du har fler frågor om Mastercard Platinum kan du alltid kontakta kundservice på 0771-42 00 10.