För att ta reda på vilka smartklockor som fungerar att betala med, läs mer hos Fitbit och Garmin.
För att kunna använda Fitbit Pay och Garmin Pay behöver du ha ett bankkort Mastercard*. Du kan ha flera kort anslutna i klockorna. Du ser det senaste valda kortet i klockan när du ska betala.
* Från Swedbank och sparbankerna går det i dagsläget endast att ansluta bankkort Mastercard.
Ja, det är säkert. När du ansluter dina kort till Fitbit Pay och Garmin Pay sparas inte ditt riktiga kortnummer i klockan eller appen. Vid betalning verifierar du dig med en av dig vald Fitbit- eller Garmin Pay-kod.
Visa flerVisa färre
Betala med Fitbit Pay och Garmin Pay
När du ska betala med din smartklocka anger du din valda pinkod för tjänsten i klockan, och blippar sedan klockan mot terminalen där symbolen för kontaktlösa betalningar visas.
Visa flerVisa färre
Spärra och administrera
Har du förlorat din klocka så behöver du ta bort dina kortuppgifter i appen för Fitbit respektive Garmin. Om du har förlorat din mobil så ska du kontakta bankens spärrservice omedelbart. Inom Sverige ringer du 08-411 10 11 och utomlands ringer du +46 8 411 10 11. Linjerna är öppna dygnet runt.
Om du har problem med din smartklocka eller har andra frågor rörande klockan, vänd dig till Fitbit eller Garmin.
Om du har problem med att ansluta kortet eller har frågor om din aktiveringskod, kontakta oss på 0771-97 75 12 dygnet runt alla dagar.
Glöm inte att ansluta ditt nya kort i Fitbit Pay och Garmin Pay. Du tar själv bort ditt gamla kort genom att radera kortet i appen för respektive klocka. Läs mer om hur du ansluter ditt kort hos Fitbit och Garmin.
Visa flerVisa färre
Våra cookies, ditt val
Vi använder cookies för att göra din upplevelse här på webbplatsen smidig och säker. En del cookies används för att tjänster ska fungera eller kunna förbättras, andra för att skräddarsy din upplevelse.
Behövs för att webbplatsen ska fungera smidigt och säkert och kan inte väljas bort. Möjliggör viktiga funktioner som inloggning och språkval.
Behövs för att funktioner och personanpassning ska fungera. Hjälper oss förstå hur webbplatsen används så att vi kan förbättra den. Informationen slås ihop för alla användare och kan aldrig kopplas till just dig.
Läggs till av våra partner och kan påverka innehåll och annonser som du ser på andra webbplatser.